-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31106 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

راديكاليسم را معنا كنيد.

واژهء انگليسي ذچح خحچژ از كلمهء ش خحچژ كه يك واژهء يوناني و لاتيني است و به مفهوم مي باشد, گرفته شد.

راديكال صنعتي است براي همهء نظرها و روش هايي كه خواهان دگرگوني بنيادي و فوري در نهادهاي اجتماعي و سياسي موجود و حاكم هستند و هم چنين براي هر گونه نظري در زمينهء هنر و دانشي كه با نظريه هاي پا برجا وحاكم به ستيزه برخيزد, به كار مي رود.(1)

اصطلاح راديكاليسم نوين , ابتدا در قرن هجدهم در فرانسه به كار رفت , و بعد از آن در قرن نوزدهم توسطليبرال هاي انگليس كه طرفدار اصلاحات اساسي و بنيادي بودند, مطرح شد. اين اصطلاح را در انگلستان , نخست از رهبران حزب ليبرال ويگ به كاربرد سپس جناح محافظه كار حزب ليبرال به مشهور شد.

افراطيون ليبرال , خواهان تغييرات ريشه اي و بنياني در همهء مظاهر سياسي , اجتماعي و ديني بودند.

الغاي سلطنت , انحلال مجلس اَشراف تجديد اساسي كليسا(2) و بازنگري در آموزش ها و تعاليم آن , ازخواسته هاي آنان بود.

در اواخر قرن نوزده در ميان طبقهء متوسط انگليس قوت گرفت و به عنوان كه از نهادها و تشكيلات سياسي و اجتماعي موجود, ناراضي و عصباني بودند و انتقادمي كردند, ناميده شدند در آغاز تحولات اجتماعي و شكل گيري و قوت يافتن راديكال ها, اصلاحات اساسي براي بهبودي اوضاع اقتصادي و اجتماعي و توسعهء سياسي به نفع توده ها و حمايت از طبقات فقير و محروم , از شعارهاي اساسي و اوليهء جناح چپ يا راديكال ها بود. به همين دليل و نيز به خاطر انتقاد و مبارزه بر ضد مقامات بالاي اجتماعي و دولتي و ثروت مندان , چهره اي محبوب و مردمي يافته بودند, مانند حزب فرانسه كه در دورهء جمهوري سوم مدت درازي حكومت كرد و بين دو جنگ جهاني اوّل و دوم اعضاي خود را به سود از دست داد و پس از جنگ جهاني دوم , زود از اعتبار افتاد. علت از دست دادن موقعيت و محبوبيت مردمي راديكال هاي اصلاح طلب و يا جناح چپ اين بود كه پس از در دست گرفتن قدرت , شعارها وشيوه هاي برخورد آنان تغيير يافت , به گونه اي كه يكي از محافظه كارترين احزاب يوگسلاوي , حزب راديكال ناميده شد.(3)

بنابراين راديكاليسم كه در اصل به معناي بينش و تفكري كه خواهان تغييرات و اصلاحات اساسي و ريشه اي بوده , مانند بسياري از پديده هاي ديگر در رودخانهء تحولات به سير و جريان افتاد و دچار فراز و فرودهايي گشته است و اين موضوع موجب شد برنامه و شيوهء اصلاحات راديكال ها يا اصلاح طلبان چپ در هر جامعه تفاوت كند,مثلاً در جوامع آمريكايي معمولاً سوسياليست ها و كمونيست ها را, راديكال يا جناح چپ مي نامند, چنان كه در ايران ِقبل از انقلاب اين گونه بود, اما در اروپا به جناح طلبي كه خواستار تحول رفورميستي و روبنايي هست و از احزاب معتدل به شمار مي رود, لفظ اطلاق مي شود.

امروز, اين اصطلاح (راديكال , جناح چپ يا اصلاح طلبان ) نه تنها در منطقهء سياست , بلكه غالباً در كليهء مناطق ,بيش تر, به افراطيون (يا اكسترميست ها)(4) اطلاق مي شود.(5)

(پـاورقي 1.داريوش آشوري , دانشنامهء سياسي , ص 176

(پـاورقي 2.بهاءالدين پازارگاد, مكتب هاي سياسي , ص 94

(پـاورقي 3.مكتب هاي سياسي , ص 94

(پـاورقي 4.س ژخذحژس ش ح به معناي افراطي افزون طلب يا تندروهاي فزون گرا است .

پاورقي5 .مكتب هاي سياسي , ص 94

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.